Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020

Τρέχουν να γλιτώσουν από τους τροχο-φόρους

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Το αδιαχώρητο αναμένεται να σημειωθεί ως το τέλος του έτους στις εφορίες όλης της χώρας, καθώς χιλιάδες πολίτες σπεύδουν να καταθέσουν δηλώσεις ακινησίας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Ο αριθμός των πολιτών, που αδυνατεί να καλύψει τα απαιτούμενα έξοδα ενός Ι.Χ., αυξάνεται συνεχώς και αναμένεται να ξεπεράσει το αντίστοιχο ρεκόρ του 2009, που υπολογίζεται σε περισσότερους από 200.000.

Οι λόγοι που οδηγούν χιλιάδες συμπολίτες μας να παροπλίσουν τα οχήματά τους είναι πρωτίστως οικονομικοί. Τα αυξημένα, από 15% ως 20%, τέλη κυκλοφορίας, αλλά κυρίως τα δυσβάσταχτα τεκμήρια κάνουν τη συντήρηση ακόμη και ενός, σε πολλές περιπτώσεις, Ι.Χ. ανά οικογένεια απαγορευτική. Αυτά, σε συνδυασμό με τις πολλές επιπλέον οικονομικές επιβαρύνσεις που έχει επιβάλει το κράτος (χαράτσι ΔΕΗ, εκκαθάριση δήλωσης, έκτακτη εισφορά) αλλά και την αυξημένη τιμή των καυσίμων, καθιστούν το αυτοκίνητο «είδος πολυτελείας» εν έτει 2011. Τη μερίδα του λέοντος στην κατάθεση πινακίδων, εξάλλου, έχουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Αυτό δικαιολογείται αν στα προαναφερθέντα έξοδα συνυπολογιστεί και η ειδική έκτακτη εισφορά για τα αυτοκίνητα άνω των 2000 κ.ε., που ξεκινούν από 270 ευρώ και φτάνουν ως και 1.220 ευρώ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «δημοκρατίας» μόνο στη ΔΟΥ Γλυφάδας από την αρχή του έτους ως σήμερα έχουν κατατεθεί 604 δηλώσεις ακινησίας, όπως αναφέρει η προϊσταμένη του τμήματος ΦΠΑ και Αυτοκινήτων Ευαγγελία Καρατσόλια. Για το αντίστοιχο περσινό διάστημα οι δηλώσεις στη συγκεκριμένη ΔΟΥ δεν υπερέβαιναν τις 200, δηλαδή το ένα τρίτο του φετινού αριθμού. Ωστόσο, όπως εκτιμά η κυρία Καρατσόλια, ο αριθμός εκτιμάται ότι θα διπλασιαστεί και ίσως να ξεπεράσει τις 1.300 ως τη λήξη της προθεσμίας.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το σύνολο των πινακίδων που κατετέθησαν στην Εφορία Γλυφάδας το περασμένο έτος δεν ξεπερνούσε τις 900. Εξίσου ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι, παρά την αυξημένη κίνηση που παρουσιάζεται κάθε χρόνο στο τμήμα αυτοκινήτων των ΔΟΥ κατά το τελευταίο 15ήμερο του Δεκεμβρίου, «φέτος η κίνηση ξεκίνησε πολύ νωρίτερα» υπογραμμίζει η κυρία Καρατσόλια.

Ανάλογη εικόνα, με ατελείωτες ουρές, αντικρίσαμε και στην Α’ ΔΟΥ Περιστερίου. Σύμφωνα με όσα μας είπε η Μαρία Κουγιούφα, προϊσταμένη του αρμόδιου τμήματος, «ο αριθμός των δηλώσεων ακινησίας ως αυτή τη στιγμή ανέρχεται στις 361, στα ίδια, δηλαδή, επίπεδα με πέρυσι. Ωστόσο φέτος πολλά οχήματα πάνε για οριστική απόσυρση από τους ιδιοκτήτες τους ή μέσω των ανακυκλωτών». Αίσθηση προκαλεί και το γεγονός ότι μόνο «ένα ποσοστό 10% εξ αυτών επιστρέφει για να πάρει τις πινακίδες του. Κανονικά το διάστημα που οι ΔΟΥ φυλάσσουν τις πινακίδες αποθηκευμένες είναι ο ένας χρόνος, αλλά υπάρχει μια σχετική ανοχή και κατανόηση. Ετσι τις κρατάμε ως και δύο χρόνια, μετά πρέπει να καταστρέφονται» επισημαίνει η κυρία Κουγιούφα.

 

«Πήρα το αυτοκίνητο για να κυκλοφορώ και όχι για να με γδέρνουν»

 

Η κρίση «έχει γονατίσει» πολλά ελληνικά νοικοκυριά και χιλιάδες πολίτες αναγκάζονται πλέον να αλλάξουν συνήθειες χρόνων για να αντεπεξέλθουν στα δυσβάσταχτα οικονομικά μέτρα. Ατέλειωτες είναι οι ουρές πολιτών στις κατά τόπους εφορίες, με τις πινακίδες κυκλοφορίας των Ι.Χ. τους ανά χείρας, έτοιμοι να αποχωριστούν το μέσο (για πολλούς όνειρο ζωής) που τόσο διευκόλυνε την καθημερινότητά τους. Στα γκισέ του τμήματος Αυτοκινήτων των ΔΟΥ φτάνουν άνθρωποι κάθε ηλικίας, κοινωνικής θέσης και επαγγέλματος.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 72χρονου κ. Χρήστου, ο οποίος αναγκάστηκε να καταθέσει τις πινακίδες του, αφού, όπως αναφέρει, «δεν βγαίνει». Αγόρασε το δίλιτρο αυτοκίνητό του πριν από έξι χρόνια. «Το πήρα από τα μεταχειρισμένα των Ολυμπιακών Αγώνων επειδή ήταν σε καλή τιμή και δεν είχε γράψει πολλά χιλιόμετρα, για να κυκλοφορώ με ασφάλεια. Δεν το πήρα για να με γδέρνουν τούτοι εδώ» λέει χαρακτηριστικά ο συνταξιούχος και δηλώνει αποφασισμένος να μην πάρει πίσω τις πινακίδες του αν «τα πράγματα με τα τεκμήρια και τα τέλη συνεχίσουν έτσι».

Εξίσου ενδεικτική της κατάστασης είναι και η ιστορία του 21χρονου Βασίλη από το Περιστέρι, που έσπευσε να καταθέσει τις πινακίδες του αυτοκινήτου-αντίκα του πατέρα του πριν από τη λήξη της προθεσμίας. Οπως διηγείται ο νεαρός, «ήρθα να καταθέσω τις πινακίδες του σκαραβαίου μας, με εξουσιοδότηση του πατέρα μου. Δεν μας συμφέρει να το συντηρούμε σήμερα»· και συνεχίζει: «Θα το γράψουμε στη ΦΙΛΠΑ (Φίλοι Λέσχης Παλαιών Αυτοκινήτων)». Ετσι η οικογένεια γλιτώνει από τα υπερβολικά έξοδα που καλείται να πληρώσει. Οπως αναφέρει ο Βασίλης, ο σκαραβαίος των 1.300 κυβικών θα είναι και πάλι στη διάθεσή τους σε λιγότερο από έναν μήνα, αφού τόσο διαρκεί η έκδοση πινακίδων της ΦΙΛΠΑ, που τους λύνει κυριολεκτικά τα χέρια.

Στην ουρά της Α’ ΔΟΥ Περιστερίου συναντήσαμε και τον 28χρονο Παναγιώτη, ο οποίος το τελευταίο διάστημα μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ. Η επιπλέον αύξηση των τελών κυκλοφορίας και τα τεκμήρια οδήγησαν και τον Παναγιώτη να παροπλίσει το 1.400 κυβικών αυτοκίνητο που έχει στην Ελλάδα. «Γιατί να πληρώνω τόσα λεφτά εφόσον λείπω στην Αμερική;» διερωτάται και συνεχίζει: «Δεν σκοπεύω να τις πάρω πίσω, θα δείξει στο μέλλον, βέβαια, αν επιστρέψω να μείνω εδώ μόνιμα, ίσως».

Για την 27χρονη Γεωργία Αμπέρη ένα τροχαίο ατύχημα στάθηκε η αφορμή να καταθέσει οριστικά τις πινακίδες και του δικού της Ι.Χ. Των 1.200 κυβικών. «Τράκαρα το αυτοκίνητό μου και δεν με συμφέρει να το επισκευάσω. Με τα τέλη και όλα αυτά θα μπορούσα να αγοράσω ένα καινούργιο». Ετσι και οι πινακίδες του αυτοκινήτου της Γεωργίας θα παραμείνουν στα ράφια της Εφορίας επί σχεδόν δύο χρόνια και έπειτα θα καταστραφούν μαζί με χιλιάδες άλλες, καθώς η πλειονότητα (σχεδόν το 90% σύμφωνα με την Α’ ΔΟΥ Περιστερίου) των ιδιοκτητών δεν αιτείται ποτέ επιστροφή πινακίδων.

 

Η διαδικασία και τα δικαιολογητικά

Οσοι προτίθενται να παραδώσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά ως και την 31η Δεκεμβρίου, οπότε λήγει η σχετική προθεσμία. Ωστόσο, λόγω της αυξημένης προσέλευσης, αναμένεται να δοθεί παράταση στο σχετικό διάστημα, όπως συνέβη και τα προηγούμενα χρόνια.

Οι ενδιαφερόμενοι υποχρεούνται να προσκομίσουν στις αρμόδιες ΔΟΥ τα ακόλουθα:

-Τις πινακίδες του οχήματος.

-Το πρωτότυπο της Αδειας Κυκλοφορίας του οχήματος.

-Υπεύθυνη δήλωση του νόμου 1599/86 στην οποία θα προσδιορίζεται ο χώρος στάθμευσης του οχήματος.

-Τη δήλωση ακινησίας από τη ΔΟΥ.

-Να έχουν εξοφλήσει τα τέλη κυκλοφορίας όλων των ετών.

-Να απευθύνονται -μόνο- στις αρμόδιες ΔΟΥ όπου είναι εγγεγραμμένοι.

Για την παραλαβή πινακίδων κυκλοφορίας (που έχουν παραδοθεί σε διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο ετών) οι ενδιαφερόμενοι μπορούν ανά πάσα στιγμή να απευθυνθούν στη ΔΟΥ όπου έκαναν την παράδοση. Με την παραλαβή οι ενδιαφερόμενοι εξοφλούν στο ακέραιο το τέλος κυκλοφορίας του έτους ακινησίας. Αντιθέτως, δεν επιβαρύνονται τα τεκμήρια του διαστήματος της ακινησίας. Με το πέρας των δύο ετών (κανονικά είναι ένα έτος, ωστόσο υπάρχει μια σχετική ελαστικότητα) οι πινακίδες καταστρέφονται. Η άδεια κυκλοφορίας, παρ’ όλα αυτά, μπορεί να ζητηθεί πίσω και σε διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών.

Αγγελος Σκορδάς

Φωτογραφίες: Χρήστος Ζήνας

{{-PCOUNT-}}27{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το αντεθνικό σχέδιο για τις αλλαγές στις Ένοπλες Δυνάμεις! «Αφοπλίζουν» νησιά και Έβρο!

Αποσύρουν τις μοίρες Πυροβολικού που ήταν εγκατεστημένες έως σήμερα σε πέντε νησιά του ανατολικού Αιγαίου και καταργούν την 7η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία Πεζικού «Σαραντάπορος», που...

Τορπίλη της Λιβύης στον «σουλτάνο»!

Στον αέρα το ψευδομνημόνιο μετά τη δήλωση του υπουργού Εξωτερικών για καθορισμό ΑΟΖ με Ελλάδα και Μάλτα Ξαφνικό χαστούκι στον Ερντογάν από τους Λίβυους που...

Επιστολές οργής των παμμακεδονικών οργανώσεων στον Μητσοτάκη! «Πρόδωσες κι εσύ τη Μακεδονία»

Σοβαρό πολιτικό θέμα εντός της ΝΔ Επιστολές οργής, με σκληρή κριτική στον πρωθυπουργό, έστειλαν οι παμμακεδονικές οργανώσεις, με αφορμή τη στάση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη...

Αντεπίθεση του λιμενικού που έπιασε το «Noor 1», αλλα παραδόξως διώκεται

Ο λιμενικός Χριστοφορίδης ζητά εξαίρεση του στρατιωτικού δικαστή λόγω μεροληψίας στην προανακριτική έρευνα εναντίον του Από τη Μαρία Παναγιώτου Την εξαίρεση του στρατιωτικού δικαστή Α΄ Βασιλείου...