Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2020

«Τρικυμία» με την ΠΝΟ

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Σε αδιέξοδο οδηγήθηκε η χθεσινή συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Ο υπουργός φαίνεται ότι επέμεινε στο θέμα της υπογραφής ατομικών συμβάσεων εργασίας, «όπου δεν υπάρχουν συλλογικές», κάτι που ζητούν μετ’ επιτάσεως οι εφοπλιστές, αλλά είχε καταψηφίσει το ΠΑΣΟΚ όταν είχε έλθει στη Βουλή. «Είμαι πρόθυμος να βοηθήσω με όλες μου τις δυνάμεις. Θέλω να γνωρίζετε ότι γνώμονας των αποφάσεών μου είναι η μείωση της ανεργίας του Ελληνα ναυτικού» δήλωσε ο υπουργός, προσερχόμενος στη συνάντηση.

Η συζήτηση αφορούσε σχεδόν αποκλειστικά τα ζητήματα των συνθέσεων πληρωμάτων, των συμβάσεων εργασίας στη ναυτιλία, της ναυτικής εκπαίδευσης, καθώς και της καταβολής των δεδουλευμένων στην ακτοπλοΐα.

Ο υπουργός ζήτησε από την ΠΝΟ προτάσεις για τη βελτίωση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, με σκοπό την ταχύτερη απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων. «Εχουμε χρήματα από την Ε.Ε. που δεν έχουμε αξιοποιήσει ακόμα και οφείλουμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να διευκολύνουμε την είσοδο νέων ναυτικών στην αγορά εργασίας» είπε ο υπουργός, τονίζοντας ότι δεν τίθεται θέμα κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων.

Σήμερα, στα φορτηγά ποντοπόρα πλοία ο υποπλοίαρχος και ο β’ μηχανικός κοστίζουν στον πλοιοκτήτη 7.526,96 ευρώ (ο καθένας), ο ανθυποπλοίαρχος και ο γ’ μηχανικός 5. 731,36 ευρώ και ο μάγειρας 4.836 ευρώ τον μήνα. Το αντίστοιχο κόστος για τους ξένους ναυτικούς είναι 4.615 ευρώ, 2.460 ευρώ και 1.4561 ευρώ. Οι πλοιοκτήτες ζητούν ατομικές συμβάσεις, ώστε να χαμηλώσουν οι μισθοί των Ελλήνων, θέτοντας το ερώτημα αν είναι καλύτερα να είσαι άνεργος παρά «ικανοποιητικά αμειβόμενος».

Σήμερα, στα περισσότερα ελληνόκτητα πλοία χρησιμοποιούνται ξένοι ναυτικοί ,όπως και σε αρκετά υπό ελληνική σημαία, όπου οι συνθέσεις είναι «ελαστικές» μετά τα μέτρα που ελήφθησαν το 2005. Αντίθετα, στα μεσογειακά φορτηγά είναι υποχρεωτική η ναυτολόγηση 12 Ελλήνων ναυτικών. Ο πρόεδρος των «Μεσογειακών» πλοιοκτητών έχει ζητήσει να «ελαστικοποιηθούν» οι συνθέσεις και στα μεσογειακά πλοία, καταγγέλλοντας ότι «τα ελληνικά μεσογειακά πλοία δεν είναι ανταγωνιστικά και τις δουλειές τις παίρνουν τουρκικά βαπόρια»!

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Φαιδρή δήλωση της Προέδρου Κατερίνας Σακελλαροπούλου που υποβαθμίζει τον εθνικό κίνδυνο

«Δυσάρεστη η εξέλιξη στα ελληνοτουρκικά, αλλά η πανδημία είναι το μεγάλο πρόβλημα» Μια φαιδρή όσο και απίστευτη δήλωση έκανε χθες η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα...

Κατάρρευση μισθών εν μέσω πανδημίας καταγράφει η ΓΣΕΕ

Αυξήθηκαν από το 1% στο 12% οι εργαζόμενοι με αποδοχές έως 200 ευρώ! Το 31% το δεύτερο τρίμηνο έλαβε λιγότερα από 650 ευρώ μεικτά Τη...

Μια ανάσα από το Καστελόριζο το «Oruc Reis», παραβιάζει χωρίς αντίδραση την υφαλοκρηπίδα μας

Συνεχίζουν οι Τούρκοι το... μαρτύριο της σταγόνας, έχοντας στο στόχαστρο την εθνική μας κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα σε Ανατολική Μεσόγειο και Αιγαίο....

Στη φυλακή η ηγετική ομάδα της Χρυσής Αυγής

Αυλαία χθες στην πολύκροτη δίκη. Αναστολή με όρους και εγγυοδοσία για πέντε πρώην βουλευτές. Σε λυγμούς ξέσπασε η Μάγδα Φύσσα Χειροπέδες στην πλειονότητα των καταδικασμένων...

Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ: Οι κανόνες του γηπέδου και τα μέτρα για ασφαλή άσκηση

Κώστας Τσάνας και Μιχάλης Κυρίτσης δίνουν οδηγίες στα παιδιά και μοιράζουν αθλητικό υλικό Η ασφαλής άθληση των παιδιών και η εξοικείωσή τους με τα μέτρα...