Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2021

«Τσουνάμι» με το πρώτο κουδούνι

Η εικόνα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είναι γενικά αποκαρδιωτική, ωστόσο υπάρχουν κάποιες περιοχές που τα προβλήματα είναι «στο κόκκινο».

Μια από αυτές είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με τις πρόσθετες δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες της νησιωτικότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κενά των εκπαιδευτικών στα νησιά του Αιγαίου υπολογίζονται συνολικά σε 280, είναι διαθέσιμο μόλις το 15% των διδακτικών βιβλίων, ενώ οι Σχολικές Επιτροπές έχουν μείνει χωρίς ευρώ στα ταμεία τους, αδυνατώντας βεβαίως να αντιμετωπίσουν σωρεία λειτουργικών προβλημάτων.

Γι’ αυτόν τον λόγο ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου και μέλος της πολιτικής επιτροπής της Ν.Δ. Χαράλαμπος Κόκκινος χαρακτηρίζει την κυβέρνηση «μετεξεταστέα» στην προετοιμασία, προσθέτοντας ότι «με βερμπαλισμούς, επικοινωνιακά τερτίπια και ψευτοπροοδευτικούς όρους προσπαθεί να καλύψει την ανεπάρκειά της».

«Ο περιβόητος προγραμματισμός της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται κενός περιεχομένου» επισημαίνει ο κ. Κόκκινος, συμπληρώνοντας ότι, ενώ το κουδούνι του σχολείου χτύπησε με τους μαθητές παρόντες, απουσιάζουν βιβλία, εκπαιδευτικοί και οικονομικοί πόροι!

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου, υπό την ιδιότητα και του αντιπροέδρου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, μας παρουσιάζει ενδεικτικά κάποια από τα ζέοντα προβλήματα της πολύπαθης δημόσιας εκπαίδευσης:

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα χαθούν χιλιάδες ώρες διδασκαλίας, αφού απουσιάζουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί.

Οι σχολικές επιτροπές αδυνατούν να ανταποκριθούν στην κάλυψη ακόμα και των βασικών λειτουργικών αναγκών των σχολείων, αφού οι δήμοι, που είναι υπεύθυνοι για τη χρηματοδότησή τους αλλά και τη μεταφορά των μαθητών, δεν έχουν τα αναγκαία κονδύλια. Η κυβέρνηση μετακυλίει τις ευθύνες στην «ακρωτηριασμένη» οικονομικά και θεσμικά Τοπική Αυτοδιοίκηση, με θύμα την παιδεία.

Το σαρωτικό κύμα των συγχωνεύσεων, υποβιβασμών και καταργήσεων σχολικών μονάδων οδηγεί στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη και σε κοστοβόρες και ψυχοφθόρες μετακινήσεις μαθητών.

Οι δράσεις για τη σχολική στέγη έχουν «παγώσει». Χιλιάδες μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε ακατάλληλα κτίρια και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός!

Πραγματοποιήθηκαν οι λιγότεροι διορισμοί εκπαιδευτικών (ακόμα και από το 1950). Μόλις 133 (!) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 413 στη Δευτεροβάθμια.

Περιορισμένες είναι οι προσλήψεις αναπληρωτών.

Ο διορισμός εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, παρά τις υποσχέσεις, μεταφέρεται στις καλένδες.

Η δραματική μείωση των διορισμών σε συνδυασμό με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας διογκώνουν την ανεργία και δημιουργούν συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα για τους εκπαιδευτικούς.

Οι μεταθέσεις ήταν ελάχιστες, ενώ για πρώτη φορά καθυστέρησαν τόσο πολύ οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. Στις 31/8/2011, παραμονή της έναρξης της σχολικής χρονιάς, ικανοποιήθηκε μόλις το 60% των αιτήσεων απόσπασης και αρκετοί εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να βρίσκονται σε εργασιακή και πολιτική ομηρία, αναμένοντας έως τις 20/09/2011 τη νέα συνεδρίαση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου για εξέταση των αποσπάσεων. Η ανασφάλεια και η αγωνία κορυφώνεται, οικογένειες διαλύονται και χιλιάδες εκπαιδευτικοί αγνοούν πού θα υπηρετήσουν.

Ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου βάλλεται με την κατάργηση ολοήμερων τμημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία. Οδηγείται σε απαξίωση και μετατρέπεται σε «παιδοφυλακτήριο».

Απουσιάζει ουσιαστική επιμόρφωση, αφού καταργήθηκε ο 90χρονος θεσμός της δίχρονης μετεκπαίδευσης, ενώ για δεύτερη συνεχή χρονιά δεν δόθηκαν εκπαιδευτικές άδειες για μεταπτυχιακά και διδακτορικά.

Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν οι πιο κακοπληρωμένοι δημόσιοι υπάλληλοι και το νέο μισθολόγιο-φτωχολόγιο αναμένεται να επιδεινώσει την ήδη αρνητική κατάσταση, οδηγώντας σε απώλεια του 40%-45% του μισθού τους τα δύο τελευταία χρόνια, δηλαδή εξανεμίζοντας το εισόδημά τους.

Τα Γραφεία Εκπαίδευσης υπολειτουργούν μέσα σε κλίμα αβεβαιότητας και αποδιοργάνωσης και αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τους εκπαιδευτικούς.

Στις πρόσφατες επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων αναδείχθηκε ένα ρεσιτάλ κομματισμού, αναξιοκρατίας και φαυλότητας. Τοποθέτησαν ημετέρους στα συμβούλια επιλογής, εξέδωσαν 20 διευκρινιστικές εγκυκλίους μην εφαρμόζοντας το Ν.3848/2010 που οι ίδιοι ψήφισαν, για να οδηγηθούμε το 90% των διευθυντών σχολικών μονάδων να πρόσκειται, συμπτωματικά (;), στη συνδικαλιστική παράταξη της ΠΑΣΚ και στο ΠΑΣΟΚ.

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}21{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ