Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2021

Ξανάρχονται το άσυλο και οι «φοιτητοπατέρες»

Κατατέθηκε (ως επείγον!) το αναχρονιστικό σχέδιο, που γυρίζει την Παιδεία σε περασμένες εποχές

Ρεπορτάζ
Αντώνης Τριανταφύλλου

Μέσα στο καλοκαίρι, εάν περάσει από την «κρησάρα» της νομικής υπηρεσίας της Βουλής, θα γίνει νόμος του κράτους το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία. Ειδικότερα, το νομοσχέδιο κατατέθηκε χθες στη Βουλή με τη μορφή του επείγοντος.
Το νομοσχέδιο αρχικά περιελάμβανε μόνο τις ρυθμίσεις για τα πανεπιστήμια, ωστόσο το κείμενο πήρε τη μορφή πολυνομοσχεδίου και σε αυτό εντάχθηκαν η κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου των παιδαγωγικών σχολών, όπως και άλλες ρυθμίσεις για την Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια και την ιδιωτική Εκπαίδευση.

Η συζήτηση για το νομοσχέδιο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα ξεκινήσει μεθαύριο, 24 Ιουλίου, τη Δευτέρα 31 Ιουλίου θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής και την 1η Αυγούστου θα ψηφιστεί. Κεντρική επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι το ξήλωμα του υφιστάμενου νόμου-πλαισίου, που ήταν άλλωστε κεντρική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, με παράλληλη επιστροφή των πανεπιστημίων στο… παρελθόν.

Επανέρχονται λοιπόν το άσυλο και οι «φοιτητοπατέρες» ως ρυθμιστές στα διοικητικά θέματα. Ενδεικτική της στρεβλής αντίληψης του ΣΥΡΙΖΑ για τον τρόπο διοίκησης είναι η πρόταση δύο πανεπιστημιακών, των Αλέξη Καλοκαιρινού και Μιχάλη Ταρουδάκη του Πανεπιστημίου Κρήτης, στη δημόσια διαβούλευση, ώστε «οι εκπρόσωποι των φοιτητών να ψηφίζουν μόνο για φοιτητικά θέματα και για θέματα σπουδών του κύκλου στον οποίο ανήκουν», με το σκεπτικό ότι «δεν είναι ορθό φοιτητές να αναλαμβάνουν ευθύνες, επί παραδείγματι, για θέματα διοικητικά, οικονομικά και τεχνικά, καθώς και για θέματα του ΕΛΚΕ», η οποία απορρίφθηκε πανηγυρικά…

Επίσης, το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να δημιουργούν παραρτήματα στο εξωτερικό, μειώνει το κόστος για τα μεταπτυχιακά και διευκρινίζεται ρητά σε αυτό ότι οι τίτλοι σπουδών εξωτερικού, τύπου «ανοικτού πανεπιστημίου», «σπουδών εξ αποστάσεως» και «εξωτερικών πτυχίων», αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ ως «ισότιμοι», εφόσον στα ιδρύματα αυτά οι αξιολόγηση, προαγωγή και αποφοίτηση γίνονται με βάση διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες, ανάλογες με αυτές που ισχύουν στα άλλα προγράμματα σπουδών εξ αποστάσεως των ΑΕΙ της ημεδαπής.
Με το νομοσχέδιο καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρύματος και θεσμοθετούνται τα Περιφερειακά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Ερευνας.

Πυρά από ΣΕΒ

«Σήμερα οδεύει προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή άλλο ένα νομοσχέδιο με ρυθμίσεις οι οποίες διευρύνουν το χάσμα της εκπαίδευσης με την οικονομία και το χάσμα που χωρίζει την Ελλάδα από τις χώρες που ασκούν πρωταθλητισμό στην αριστεία των νέων και στην επιτυχή μετάβασή τους στην αγορά εργασίας» σημειώνει ο ΣΕΒ σχετικά με το νομοσχέδιο και συμπληρώνει: «Στο ν/σ είναι ιδιαίτερα προβληματική η απουσία ρυθμίσεων που θα ενισχύουν τη συνεργασία της ανώτατης εκπαίδευσης με τις επιχειρήσεις, η ίδρυση νέων θεσμών με ασαφή κατεύθυνση, η ανάθεση νέων ρόλων στα ιδρύματα χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, καθώς και η εισαγόμενη πολυπλοκότητα στην οργάνωση των μεταπτυχιακών σπουδών».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ