Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020

Υπέρ της άμεσης επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα (από τους Βρετανούς) τάχθηκε ο διάσημος ηθοποιός του Χόλιγουντ

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Ηταν η τελευταία ερώτηση στη συνέντευξη Τύπου για την ταινία «Μνημείων Ανδρες», που έκανε ευρωπαϊκή πρεμιέρα στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, αλλά αποδείχτηκε η σημαντικότερη όλων για τη χώρα μας. Ο δημιουργός και πρωταγωνιστής του φιλμ Τζορτζ Κλούνεϊ έβαλε την Ελλάδα σε πρώτο πλάνο στη Μπερλινάλε, καθώς τάχθηκε δημοσίως υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα από τους Βρετανούς!

Η ερώτηση για τα αρχαία γλυπτά, την οποία απηύθυνε στον χολιγουντιανό αστέρα δημοσιογράφος από την Ελλάδα, είχε άμεση σχέση με το θέμα της ταινίας, που αφορά την αρπαγή και διεκδίκηση έργων τέχνης. Πρόκειται για την αληθινή ιστορία μιας ομάδας Αμερικανών που αναλαμβάνουν, προς το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, να καταταγούν ξανά στον στρατό, παρά την κάπως προχωρημένη ηλικία τους, και να αποβιβαστούν στην Ευρώπη για να σώσουν τα σημαντικά έργα τέχνης που είχαν κλέψει οι ναζί από διάφορες χώρες της Ευρώπης για το υπό μελέτη Μουσείο Φύρερ.

Στο πάνελ της συνέντευξης Τύπου στο Βερολίνο βρέθηκαν, εκτός από τον Κλούνεϊ, και οι συμπρωταγωνιστές του στο «Μνημείων Ανδρες», ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του κινηματογράφου, όπως ο Ματ Ντέιμον, ο Μπιλ Μάρεϊ, ο Τζον Γκούντμαν και ο Γάλλος του «The Artist» Ζαν Ντιζαρντέν. Το χιούμορ κυριάρχησε από την αρχή έως το τέλος στη συνάντηση της κινηματογραφικής παρέας με τους δημοσιογράφους, κάτι που συμβαίνει πολύ συχνά στις συνεντεύξεις με τον Κλούνεϊ. Κάποια στιγμή, μάλιστα, έπειτα από ένα σχόλιο για τη χρήση της μουσικής στο φιλμ, άρχισαν όλοι μαζί οι συντελεστές να σφυρίζουν έναν σκοπό προκαλώντας θερμά χειροκροτήματα και επευφημίες από τους παρευρισκομένους.

Η μοναδική, ίσως, στιγμή που ο πρωταγωνιστής και σκηνοθέτης της ταινίας σοβάρεψε για λίγο ήταν όταν άκουσε το καίριο πολιτικό ερώτημα της δημοσιογράφου για το αν οι Ελληνες οφείλουν ως άλλοι «Μνημείων Ανδρες» να διεκδικήσουν από τους Βρετανούς τα αρχαία που άρπαξε ο Ελγιν. «Βεβαίως, είναι πολύ καλή ιδέα να το κάνετε. Θα ήταν ωραίο πράγμα να επιστρέφονταν στη χώρα σας. Εχετε το δίκιο με το μέρος σας» απάντησε ο ηθοποιός. Συνεχίζοντας τη στιχομυθία της μαζί του, η δημοσιογράφος τον ρώτησε αν έχει να καταθέσει κάποια πρόταση για το πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, ωστόσο ο Κλούνεϊ βρήκε πάλι διέξοδο στο χιούμορ, σχολιάζοντας με γέλια τη λέξη «πρόταση» σα να επρόκειτο για… γαμήλια. Στο τέλος απάντησε χαμογελώντας ότι δεν είναι καλός στο να βρίσκει προτάσεις για τέτοιου είδους θέματα.

Σε κάθε περίπτωση, το θέμα της διεκδίκησης των Μαρμάρων του Παρθενώνα από τους Βρετανούς τέθηκε πάλι δημοσίως, στο πλαίσιο μιας μεγάλης κινηματογραφικής γιορτής, την οποία καλύπτουν δημοσιογράφοι και τηλεοπτικά συνεργεία από ολόκληρο τον κόσμο. Στο πρόσωπο δε του Τζορτζ Κλούνεϊ βρήκαμε -μετά τον Στίβεν Φράι- ακόμη έναν διάσημο υποστηριχτή σε έναν αγώνα που μετράει χρόνια.

Η 64η Μπερλινάλε με γαλάζιο άρωμα

Δύο ελληνικές ταινίες έκαναν το ντεμπούτο τους το Σάββατο στο πρόγραμμα της 64η Μπερλινάλε. «Στο σπίτι» λέγεται η πρώτη και φέρει την υπογραφή του σκηνοθέτη Θανάση Καρανικόλα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο μελόδραμα με φόντο την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης και πρωταγωνίστρια τη Μαρία Καλλιμάνη, το οποίο προβλήθηκε στο πλαίσιο του τμήματος «Forum». Την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα του έκανε στο «Πανόραμα» της φετινής διοργάνωσης και το φιλμ του Γιώργου Σερβετά «Να κάθεσαι και να κοιτάς». Το στόρι, ένα σύγχρονο γουέστερν με πρωταγωνίστρια τη Μαρίνα Συμεού, εστιάζει σε μια κοπέλα, η οποία εγκαταλείπει την Αθήνα για να εγκατασταθεί στην κωμόπολη της καταγωγής της. Αρωμα Ελλάδας υπάρχει, τέλος, και στο «Μνημείων Ανδρες» του Τζορτζ Κλούνεϊ. Στην ταινία που παρουσιάστηκε εκτός συναγωνισμού συμμετέχει και ο ελληνοκυπριακής καταγωγής (από την πλευρά του πατέρα του) νεαρός ηθοποιός Δημήτρης Λεωνίδας, ο οποίος βρέθηκε και αυτός στη συνέντευξη Τύπου.

Ηλίας Μαραβέγιας

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ληστεία με τα αναδρομικά στις συντάξεις!

Αντί ο ΕΦΚΑ να πιστώσει στους λογαριασμούς των δικαιούχων τα ακριβή ποσά, κατέβαλε έως και 75% λιγότερα Το επιτελικό κράτος των κυρίων Μητσοτάκη και Βρούτση...

What trade art thou?

Αυτή η χαρακτηριστική ερώτηση (μεταφρ. «ποια είναι η τέχνη σου;») που απευθύνεται κατ’επανάληψη στην πρώτη σκηνή της πρώτης πράξης του σαιξπηρικού «Ιουλίου Καίσαρα», μέσα...

Ο Γιώργος Κύρτσος αποθεώνει τον… εαυτό του σε ένα Ρεσιτάλ αμετροέπειας

Η δημόσια αυτοϊκανοποίηση του Κύρτσου! Ρεσιτάλ αυτοαποθέωσης έδωσε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Κύρτσος, προκαλώντας -δικαίως- ποικίλα ειρωνικά σχόλια. Ο «γαλάζιος» ευρωβουλευτής και πρώην...

Νέος Πτωχευτικός: Χαριστική βολή για τους μικρομεσαίους!

Έρευνα: Οι «γκρίζες ζώνες» του νέου νόμου. Θα επιφέρει το τελειωτικό χτύπημα στις ευάλωτες οικογένειες, αλλά και στις επιχειρήσεις, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς Από τις...

OPAP ARENA από ψηλά-Αποκλειστικά πλάνα από το νέο γήπεδο της ΑΕΚ

Ο υπεύθυνος του έργου Πάνος Παναγιωτίδης αποκαλύπτει στον ΟΠΑΠ πότε θα είναι έτοιμο και εξηγεί γιατί θα αποτελεί «καυτή» έδρα Το όνειρο των φίλων της...