Ερχεται «Τειρεσίας» για όσους δεν πληρώνουν το τηλέφωνο

Σε σοβαρό πονοκέφαλο για τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών έχει εξελιχθεί η στενότητα στις τσέπες των καταναλωτών. Οι εταιρίες τηλεφωνίας συζητούν ήδη τη δημιουργία «Τειρεσία», στον οποίο θα καταγράφονται όσοι έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές. Σχεδόν ένας στους δέκα καταναλωτές (9%) έχει πλέον συμβιβαστεί με την ιδέα ότι θα ενεργοποιηθεί φραγή εξερχομένων στο σταθερό του τηλέφωνο λόγω των ανεξόφλητων λογαριασμών, ενώ ολοένα και περισσότεροι είναι αυτοί που αποφασίζουν να διακόψουν τη γραμμή και καταφεύγουν μόνο στη λύση της κινητής τηλεφωνίας για να περιορίσουν τα έξοδά τους. Μόνο τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκαν κατά 25%-30% οι συνδρομητές που αδυνατούν να προχωρήσουν σε εξόφληση των οφειλών τους.

Κάθε μήνα αποχωρούν από τον ΟΤΕ περίπου 35.000 συνδρομητές και υπολογίζεται ότι τα δύο τρίτα αυτών κατευθύνονται σε εναλλακτικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Ωστόσο, περίπου ένας στους τρεις συνδρομητές -δηλαδή 10.000-12.000 κάθε µήνα- εγκαταλείπει οριστικά το σταθερό τηλέφωνο. Σύµφωνα µε εκτιµήσεις, περίπου το 20% των νοικοκυριών έχει αποφασίσει να πει «αντίο» στη σταθερή τηλεφωνία και έχει κρατήσει μόνο το κινητό και το Ιντερνετ. Είναι μια τάση που στη χώρα μας αφορά κυρίως νεότερους ηλικιακά συνδρομητές, ενώ το ποσοστό κινείται αυξητικά με την πάροδο του χρόνου.

Ορισμένες εταιρίες, προκειμένου να περιορίσουν τον αριθμό των συνδρομητών που διακόπτουν τελείως τη σύνδεση, προχωρούν σε ευκολίες πληρωμής, προσφέροντας τη δυνατότητα εξόφλησης των οφειλών σε δύο ή τρεις δόσεις έπειτα από σχετικό αίτημα. Αυτό εξαρτάται όμως από το προφίλ του κάθε καταναλωτή, ενώ περισσότερες δόσεις γίνονται στους επιχειρησιακούς πελάτες, καθώς εκεί οι λογαριασμοί είναι μεγαλύτεροι. Η φραγή εξερχομένων κλήσεων γίνεται συνήθως σε συνδρομητές που έχουν δύο ανεξόφλητους λογαριασμούς, ενώ διατηρείται η εξερχόμενη επικοινωνία προς τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι κερδισμένοι από αυτή την κατάσταση είναι οι ανταγωνιστές του ΟΤΕ, καθώς παρατηρείται μια πιο έντονη στροφή των καταναλωτών προς εναλλακτικούς παρόχους, αναζητώντας φθηνότερα τιμολόγια και καλύτερες υπηρεσίες. Παράλληλα, αρκετοί είναι οι νέοι που αποφασίζουν να καταφύγουν στη λύση της καρτοκινητής τηλεφωνίας, που τους επιτρέπει, απλώς με την ενεργοποίηση µιας κάρτας των 10 ευρώ, να δέχονται κλήσεις για έναν χρόνο. Το κόστος των καρτοκινητών και των καρτοσυνδέσεων έχει υποχωρήσει σημαντικά λόγω του ανταγωνισμού και πλέον η αναλογία συνδέσεων συµβολαίου και καρτοκινητών είναι 70% προς 30%.

«Τειρεσίας»

Εναν ακόμη μεγάλο βραχνά για τους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους αποτελεί η διαδοχική «μετακίνηση» των συνδρομητών από τη μία εταιρία στην άλλη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ορισμένοι επιτήδειοι που δεν μπορούν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους, μόλις ενεργοποιηθεί η φραγή εξερχομένων, τόσο στα κινητά όσο και τα σταθερά, «μετακινούνται» διαδοχικά από τη μία εταιρία στην άλλη, αφήνοντας πίσω τους νέα «φέσια».

Οι εταιρίες, από την πλευρά τους, είναι υποχρεωμένες να αποδίδουν κανονικά το τέλος κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, ακόμη και για όσους λογαριασμούς δεν έχουν ακόμη εισπράξει. Οι όμιλοι τηλεπικοινωνιών εξετάζουν τη λύση να συγκροτηθεί τηλεπικοινωνιακός «Τειρεσίας» που θα μπορούσε να τους προστατέψει από τους κακοπληρωτές.

Νεκταρία Σταμούλη

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα