Ελληνοαμερικανικό επιχειρηματικό σχήμα έτοιμο να διεκδικήσει τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ένα ισχυρό ελληνοαμερικανικό σχήμα ετοιμάζεται να διεκδικήσει τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας στους διαγωνισμούς που αναμένεται να προκηρύξει εντός των ημερών το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Το ίδιο σχήμα, με μικρές αλλαγές στη σύνθεση, εμφανίζεται έτοιμο να κατέβει και στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια του Βόλου και του Ηρακλείου. Η προκήρυξη των διαγωνισμών για την αξιοποίηση των πρώτων τριών από τα 10 περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρίας είναι θέμα ημερών.

Οι διαγωνισμοί θα αφορούν την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) και του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ), καθώς και τη σύμβαση παραχώρησης για τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Καβάλας.

Υπενθυμίζεται πως τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, μαζί με αυτό της Θεσσαλονίκης έχουν ενταχθεί στον ευρύτερο σχεδιασμό ανάπτυξης της σιδηροδρομικής Εγνατίας, έργο που θα προκηρυχθεί το φθινόπωρο. Προωθείται, έστω με αργά βήματα, το σχέδιο διασύνδεσης των τριών λιμανιών με τρία αντίστοιχα της Βουλγαρίας.

Χθες, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αρης Ξενόφος βρέθηκε στην Καβάλα. Σε συναντήσεις με τη διοίκηση του τοπικού οργανισμού λιμένος, υποστήριξε πως το λιμάνι της Καβάλας αναμένεται να είναι το πρώτο που θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο της υποπαραχώρησης, η οποία έχει κριθεί ως η πλέον ωφέλιμη λόγω της χωροταξικής ιδιαιτερότητάς του (οι υποδομές είναι ανεξάρτητες από τον πυρήνα ζωής της πόλης, σε απόσταση 8 χλμ. ανατολικά της Καβάλας) και του γεγονότος ότι έτσι διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των λοιπών δραστηριοτήτων του. Η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμένεται σύντομα.

Ο κ. Ξενόφος υπογράμμισε, σύμφωνα με πληροφορίες, τις δυνατότητες ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του λιμανιού, καθώς «μπορεί να αναδειχθεί σε κύρια εμπορευματική πύλη προς τα ανατολικά Βαλκάνια, με τις υποδομές του να έχουν άμεση σύνδεση με την Εγνατία Οδό».

Με τις υφιστάμενες υποδομές του εμπορευματικού λιμένα «Φίλιππος Β’» μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα δύο πλοία μήκους 190 μ. και ένα πλοίο Ro-Ro. Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασής του, τον Μάρτιο του 2019, μια επένδυση που προϋπολογίστηκε στα 16.000.000 ευρώ, το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τ.μ.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπάρχει ζωηρότατο ενδιαφέρον των ΗΠΑ και θεωρείται σίγουρο πως θα το διεκδικήσει ένα σχήμα στο οποίο συμμετέχει η αμερικανική SSA Marine, σε συνεργασία με τον ελληνικό όμιλο Goldair, ενώ στο σχήμα εντάσσεται και ο όμιλος Κοπελούζου.

Όσο για την Ηγουμενίτσα, σοβαρό ενδιαφέρον έχει δείξει ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι που διαχειρίζεται και τη Minoan Lines. Ενδιαφέρον έδειξε τις τελευταίες εβδομάδες και ο γερμανικός όμιλος Förde Reederei Seetouristik (FRS), με ισχυρή παρουσία στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές σε αρκετές χώρες του κόσμου.

Στο πρώτο κύμα αξιοποίησης περιφερειακών λιμένων έχουν ενταχθεί επίσης ο Βόλος και το Ηράκλειο, με τους σχετικούς διαγωνισμούς να προγραμματίζονται για το πρώτο τρίμηνο του 2021.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα