Μυστήριο στο σκοτάδι του Αιγαίου

•Τραγωδία με τρία παλικάρια του Πολ. Ναυτικού που έπεσαν εν ώρα καθήκοντος
• Οι ανατριχιαστικές λεπτομέρειες που «θυμίζουν» Ιμια
•Υπήρξε ηλεκτρονική παρεμβολή από εχθρικά ραντάρ; Τουρκικές προκλήσεις την ώρα των δακρύων

(Διαβάστε παρακάτω ολόκληρο το άρθρο)

Η Θέση μας: Η αυθαιρεσία του Βερολίνου

Διαβάστε online την «δημοκρατία»,  εδώ

Διαβάστε ακόμη:

▷ Στριπτίζ για τα κανάλια
Τσίπρας : Εχουμε 110 Παπασταύρου, όχιο δέκα
Ηχηρή απουσία από τον Κ. Καραμανλή!
Συζήτηση σε υψηλούς τόνους χθες στη Βουλή για τις άδειες. Πέρασε η τροπολογία με 154 ψήφους υπέρ και 102 κατά

▷Η (οργισμένη) διάψευση για το «δείπνο» με πρίγκιπα και στρατηγό
Το «Εθνος» (της οικογένειας Μπόμπολα) «αποκάλυψε» ότι «συνέφαγε στην Αθηναϊκή Λέσχη με τον Νικόλαο και τον στρατηγό ε.α. Φραγκούλη Φράγκο».

▷Ο Τόμσεν τράβηξε πιστόλι! Για μείωση συντάξεων και επιπλέον μέτρα

▷Νατοϊκοί στα ελληνικά χωρικά ύδατα υπό γερμανική διοίκηση

▷«Εχει τελειώσει η εποχή της ατιμωρησίας»
Τι είπε χθες στη Βουλή ο αν. υπουργός Δικαιοσύνης Δημήτρης Παπαγγελόπουλος για τα θαλασσοδάνεια των κομμάτων και τις λίστες μεγαλοκαταθετών του εξωτερικού.

▷Σήμερα τα σπουδαία με τα τρακτέρ στην Αθήνα
Θα καταφθάσουν από παντού αγρότες στο Σύνταγμα. «Δεν θα περάσουν» διαμηνύει η κυβέρνηση

▷Καλπάζει ο ιός H1N1 της γρίπης, πεθαίνει κόσμος

▷Τα βάσανα των αναπήρων (πάνω από 80%) για να γλυτώσουν τον ΕΝΦΙΑ

Ανατριχιαστικές συμπτώσεις στην πτώση του ελικοπτέρου στην Κίναρο θυμίζουν Ιμια και το σενάριο εχθρικών παρεμβολών

Ρεπορτάζ
Ανδρέας Κούτρας

Τραγικές συμπτώσεις που θυμίζουν Ιμια και πολλά αναπάντητα ερωτήματα προκύπτουν από τη νέα τραγωδία στο Αιγαίο, η οποία βύθισε στο πένθος τις Ενοπλες Δυνάμεις. Τρία έμπειρα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού έπεσαν στο καθήκον, στην προάσπιση των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, όταν το ελικόπτερο AB-212 στο οποίο επέβαιναν συνετρίβη στη νήσο Κίναρο. Οι υποπλοίαρχοι Αναστάσιος Τουλίτσης και Κωνσταντίνος Πανανάς και ο ανθυπασπιστής Ελευθέριος Ευαγγέλου σκοτώθηκαν ακαριαία.

Ποια είναι τα αίτια του δυστυχήματος; Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι συνέβη, όπως και να αποκλείσει ενδεχόμενα. «Τη διερεύνηση θα αναλάβει επιτροπή εμπειρογνωμόνων» αναφέρουν από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Το σενάριο να καρφώθηκε το ελικόπτερο σε έναν βράχο ύψους περίπου 200 μ. λόγω κακών υπολογισμών του πληρώματος ή κάποιας βλάβης (τη λάθος στιγμή στο λάθος σημείο) ακούγεται ως ένα από τα πλέον πιθανά. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει και ένα σωρό άλλες συμπτώσεις που θυμίζουν Ιμια, ιδίως όταν οι χειριστές ήταν από τους πλέον έμπειρους (ο κυβερνήτης Αναστάσιος Τουλίτσης είχε 1.300 ώρες πτήσης) και είχαν αναλάβει πολλές αποστολές στο Αιγαίο ημέρα και νύχτα.

Η πτήση ήταν νυχτερινή δι’ οργάνων. Το ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο ΑΒ-212 με αριθμό 28 χάθηκε ξαφνικά από τα ραντάρ στις 02.45 τα ξημερώματα έπειτα από περίπου μία ώρα στον αέρα. Είχε απονηωθεί από τη φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» (είναι το οργανικό ελικόπτερό της). Οι χειριστές δεν πρόλαβαν να πουν και να αναφέρουν το παραμικρό.

Η αποστολή

Σημειώνεται στο σημείο αυτό ότι αποστολή τους ήταν να εντοπίσουν στόχο επιφανείας και σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις περιλαμβάνονται ελιγμοί και κατάσταση (στη στρατιωτική ορολογία ονομάζεται «κάλυψη – απόκρυψη»). Ακριβώς την ίδια αποστολή είχε και τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου του 1996 και το πλήρωμα του ΑΒ-212 με αριθμό 21 που είχε απονηωθεί από τη φρεγάτα «Ναβαρίνο»: να εντοπίσει Τούρκους κομάντος στα Ιμια.

Το ενδεχόμενο να υπέστησαν κάποια βλάβη τα ηλεκτρονικά όργανα του ελικοπτέρου ενώ προσέγγιζε την Κίναρο και να έδωσαν λάθος ενδείξεις είναι επίσης κάτι που κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει. Κάτι τέτοιο, όμως, μπορεί να συμβεί και έπειτα από ηλεκτρονικές παρεμβολές εχθρικών ραντάρ. Από το Πολεμικό Ναυτικό διαβεβαιώνουν πως στην περιοχή δεν έπλεε κανένα τουρκικό πλοίο. Ηταν υπό απόλυτο ελληνικό έλεγχο, καθώς ο Στόλος είχε βγάλει αρκετά πλοία στο Αιγαίο και μεταξύ Καλύμνου, Αμοργού και Αστυπάλαιας για τη διεξαγωγή της άσκησης «Αστραπή 2016». Ομως είναι γνωστό ότι η Τουρκία παρακολουθεί όλες τις ελληνικές ασκήσεις βήμα προς βήμα. Επίσης, τη στιγμή του δυστυχήματος, όπως επισήμανε σε ενημέρωση Τύπου ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης, οι καιρικές συνθήκες ήταν σχετικά καλές, κάτι που περιπλέκει το μυστήριο της συντριβής.

Το τρίτο Agusta Bell 212 (από τα 10) που πέφτει σε 26 χρόνια

Το ελικόπτερο Agusta Bell 212 που κατέπεσε χθες στην Κίναρο είναι το τρίτο που χάνει το Πολεμικό Ναυτικό από τα συνολικά 10 που είχε αγοράσει από ιταλική εταιρία και παρέλαβε σταδιακά από το 1979 έως το 1984. Πρόκειται για δικινητήρια ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού ρόλου που χρησιμοποιούν ακόμη αρκετές χώρες, αλλά παρωχημένης τεχνολογίας σε σχέση με τα νεότερα Sea Hawk.
Οι αποστολές για τις οποίες χρησιμοποιούνται είναι κυρίως εναντίον υποβρύχιων στόχων, στόχων επιφανείας και επιτήρηση επιφανείας. Επιπλέον, μπορεί να αναλαμβάνουν αποστολές έρευνας και διάσωσης, μεταφοράς εξωτερικών φορτίων και βεβαίως ειδικές επιχειρήσεις (ταχεία καταρρίχηση ανδρών υποβρύχιων καταστροφών και ρίψη αλεξιπτωτιστών).

Το 1990
Το πρώτο ελικόπτερο είχε απολεσθεί το 1990, όταν τη στιγμή που βρισκόταν στη φρεγάτα «Θεμιστοκλής» έσπασαν λόγω θαλασσοταραχής τα συρματόσχοινα και κατέληξε στη θάλασσα. Τότε, ευτυχώς, δεν είχαν χαθεί ανθρώπινες ζωές. Ο συγκεκριμένος τύπος ελικοπτέρου ήρθε στην επικαιρότητα με δραματικό τρόπο έξι χρόνια αργότερα, στα Ιμια, όπου το ΠΝ-21 έγινε υγρός τάφος για το τριμελές πλήρωμα.

Διαβάστε ακόμη:

 Θρήνος για τους τρεις αξιωματικούς του Πολεμ. Ναυτικού

 Η «φύλακας της Κινάρου» εντόπισε σε χαράδρα συντρίμμια και μια σορό!

{{-PCOUNT-}}29{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα